Perbualan Kelakar Ibu & Anak Di Dapur

Salam Ramadhan semua,
Gambar Masjid ini saya ambil di Turkey kalau tak silap.

Dihari-hari yang mulia ini, ada kalanya seronok menolong ibu di dapur menyiapkan juadah berbuka. Dalam sibuk masak-masak tu kan seronok jika ada sesi gurau senda dan gelak tawa. Minggu lepas saya tolong ibu saya masak di dapur dan ini adalah perbualan yang membuatkan saya tak henti tersengeh.


PERBUALAN 1

Anak :  Mak, ground beef ni 1 pound cukup ke?
Mak :   Haaa?? Ground Beam?? Makanan apa yang bunyi macam construction sangat tu?
Anak :  Haha!! Ground Beef laa bukan Ground Beam. Payahlah family kerja construction ni... Sampai ke dapur fikir pasal construction.

Resepi cakap 1 pound ground Beef lebih kurang 400g+

PERBUALAN 2

Mak    :  Along, nanti buatkan mak Shepherd's Pie....Nah resepi, senang je, campak-campak je...
Along :  Okay... (Dalam hati saya: resepi apa yang mudah sangat sampai campak-campak je tu?)
Mak    :  Along, nanti Shepherd's Pie tu masakkan dalam bekas warna biru putih mak tu, yer..Dah bertahun2 mak beli..Lama mak berangan nak masak Shepherd's Pie dalam tu...
Along :  Wah! Lamanya mak punye berangan tu...Bekasnya beli dulu bertahun-tahun yang lalu...Tapi, bahan-bahan masakkannya baru beli tahun ni...Haha!!

Dulang Shepherd's Pie mak

Okaylah...Gelak, gelak juga, juadah berbuka jangan terlepas pandang, takut hangus pula. Hehe.

Selamat Berpuasa semua dan selamat beribadah.


Gambar sekadar hiasan (Saya ambil gambar ini di Cameron Highland)


Love;
Le BARISHA





Comments